Et fleksibelt kjede- og tannhjulssettet hvor du selv kan velge tannhjulstørrelser!
Ved hjelp av vår drevpakke guide kan du enkelt finne det riktige til motorsykkelen din. Hvis du vil ha den originale tetningen, velger du det tilhørende drevet og kjedet fra listen.
Tannhjulene:
Alle Snell-drev er laserskåret, i motsetning til noen andre drev som er laget ved stansing. I industrien brukes avansert teknologi til å få et perfekt kutt som vil øke drevets holdbarhet. Hvis kjedet er godt vedlikeholdt, kan du forvente en levetid på + 3000 mil, avhengig av overflaten. Alle Snell-drev har en svart anodisert "Electroplated" overflate som gir en glatt finish og øker også drevets holdbarhet.
Kjedet:
Kjede fra japanske RK. XW-ringkjedens gummipakning har et avansert design som gir bedre tetting for å forlenge levetiden med opptil 100 prosent.
XW Ringkjeder er de beste for høy hastighet, ekstrem varme og ytelse.
Ideell for sportssykler. Passer for maks 1300cc.
Den gjennomsnittlige strekkfastheten til kjeden er: 40,9 (kN) og 9200 (LBS)
NB Leveres med klips + klinkelås.
Slik velger du riktig drev og kjede for deg:
Endre størrelsen på fordrevet eller bakdrevet er en veldig enkel og populær måte å endre karakteren på motorsykkelen din.
1: For bedre akselerasjon, bytt til et mindre framdrev og / eller et større bakdrev.
2: For å få maksimal hastighet, bytt til et større framdrev og / eller et mindre bakdrev.
Om du erstatter en tann foran vil du merke omtrent den samme forskjellen ved å bytte ut 3 tenner bak. På de fleste motorsykler merker du stor forskjell ved å skifte en tann på fremre drev, og det anbefales å starte med å gjøre små endringer.
For å opprettholde riktig vinkel på kjedet, bør du jevnlig fordele endringene mellom det fremre tannhjulet og det bakre tannhjulet. Det er bedre å bytte ut en tann foran + 3 tenner på bakhjulet enn 6 bakre tenner, for eksempel.
Når du endrer størrelsen på drevet, må du kanskje også endre lengden på kjedet.
På nesten alle motorsykler kan du bytte til 1 tann større eller mindre på drevet foran / bak, men likevel beholde den opprinnelige lengden på kjedet.
Hvis du trenger å skifte mer enn 1 tann, må du ofte endre lengden på kjedet. Følgende er en god generell regel å bruke:
Hvis du bytter til et drev med to tenner til, trenger du et lengre kjede med 1 ekstra ledd.
Husk også at alle kjedelengder går opp i sett med 2, slik at du kanskje trenger å kutte kjedet.
I noen tilfeller trenger du ikke kutte det, og du kan justere akselblokkene på hjulakselen.
En lenke på kjedet tilsvarer en justering på 8-10 mm på akselblokken.
Hvis du trenger et ekstra ledd på kjedet og har muligheten til å justere 8-10 mm på akselblokken, kan du kjøpe en kjede som er 2 ledd lenger og unngå å måtte kutte kjedet.
Ved hjelp av vår drevpakke guide kan du enkelt finne det riktige til motorsykkelen din. Hvis du vil ha den originale tetningen, velger du det tilhørende drevet og kjedet fra listen.
Tannhjulene:
Alle Snell-drev er laserskåret, i motsetning til noen andre drev som er laget ved stansing. I industrien brukes avansert teknologi til å få et perfekt kutt som vil øke drevets holdbarhet. Hvis kjedet er godt vedlikeholdt, kan du forvente en levetid på + 3000 mil, avhengig av overflaten. Alle Snell-drev har en svart anodisert "Electroplated" overflate som gir en glatt finish og øker også drevets holdbarhet.
Kjedet:
Kjede fra japanske RK. XW-ringkjedens gummipakning har et avansert design som gir bedre tetting for å forlenge levetiden med opptil 100 prosent.
XW Ringkjeder er de beste for høy hastighet, ekstrem varme og ytelse.
Ideell for sportssykler. Passer for maks 1300cc.
Den gjennomsnittlige strekkfastheten til kjeden er: 40,9 (kN) og 9200 (LBS)
NB Leveres med klips + klinkelås.
Slik velger du riktig drev og kjede for deg:
Endre størrelsen på fordrevet eller bakdrevet er en veldig enkel og populær måte å endre karakteren på motorsykkelen din.
1: For bedre akselerasjon, bytt til et mindre framdrev og / eller et større bakdrev.
2: For å få maksimal hastighet, bytt til et større framdrev og / eller et mindre bakdrev.
Om du erstatter en tann foran vil du merke omtrent den samme forskjellen ved å bytte ut 3 tenner bak. På de fleste motorsykler merker du stor forskjell ved å skifte en tann på fremre drev, og det anbefales å starte med å gjøre små endringer.
For å opprettholde riktig vinkel på kjedet, bør du jevnlig fordele endringene mellom det fremre tannhjulet og det bakre tannhjulet. Det er bedre å bytte ut en tann foran + 3 tenner på bakhjulet enn 6 bakre tenner, for eksempel.
Når du endrer størrelsen på drevet, må du kanskje også endre lengden på kjedet.
På nesten alle motorsykler kan du bytte til 1 tann større eller mindre på drevet foran / bak, men likevel beholde den opprinnelige lengden på kjedet.
Hvis du trenger å skifte mer enn 1 tann, må du ofte endre lengden på kjedet. Følgende er en god generell regel å bruke:
Hvis du bytter til et drev med to tenner til, trenger du et lengre kjede med 1 ekstra ledd.
Husk også at alle kjedelengder går opp i sett med 2, slik at du kanskje trenger å kutte kjedet.
I noen tilfeller trenger du ikke kutte det, og du kan justere akselblokkene på hjulakselen.
En lenke på kjedet tilsvarer en justering på 8-10 mm på akselblokken.
Hvis du trenger et ekstra ledd på kjedet og har muligheten til å justere 8-10 mm på akselblokken, kan du kjøpe en kjede som er 2 ledd lenger og unngå å måtte kutte kjedet.