Den fleksible drevpakken hvor du kan velge drevstørrelser selv!
Med hjelp av vår Drev Guide så kan du enkelt se som standarddrevet og kjedelengde som sitter originalt på akkurat din motorsykkel. Vil du ha originaldrev så velger du tilsvarende drev og kjede i listen nedenfor.
Drevene:
Alle Snell drev er laserskjærte i motsetning til noen andre drev som er laget gjennom stansing. Ved produksjon brukes avansert teknologi for å karve ut drevene og for å få et perfekt snitt som kommer til å øke drevets holdbarhet. Om du vedlikeholder kjedet bra så kan man forvente seg en levealder på +3000mil, avhengig av underlag. Alle Snell drev har en svart eloxert "Electroplated" overflate som gir en fin finish og dessuten øker drevets holdbarhet.
Kjedet:
RK har levert MC-kjeder til alle de store japansk motorsykkelprodusentene i over 40 år og forsyner både MotoGP og MXGP team med førsteklasses kjeder!
RKs XSO-kjede er et av de beste X-ring kjedene på markedet! De X-formede tetningene holder både smøremiddelet inne og stenger ute smuss, støv og annet som kan skade linkene. Dette gir mindre friksjon og resulterer i et kjede med flott levealder (opp til 30% lengre enn et O-ring kjede og opp til 80% lengre enn et standardkjede) og som også gjør at hjulet ruller lettere!
Leveres med kjedelås.
På denne måten velger du rett drev og kjede om du vil Så her velger du rett drev og kjede om du vil skifte:
Å bytte størrelse på framdrevet eller bakdrevet er en veldig enkelt og populær måte å endre karakteren på motorsykkelen din.
1: For å få bedre akselerasjon – Bytt til et mindre framdrev, og/eller et større bakdrev.
2: For å få høyere topphastighet – Bytt til et større framdrev, og/eller et mindre bakdrev.
Du merker ca samme forskjell ved å bytte 1 tann framme som gjennom å bytte 3 tenner bak. På de fleste motorsykler merker man stor forskjell av å bytte 1 tann framme, og det er anbefalt å prøve seg fram i små skritt.
For å beholde rett vinkel på kjedet bør du dele forandringene mellom framdrevet og bakdrevet. Bytt heller 1 tann framme + 3 tann bak i stedet for 6 tenner bak.
Når du bytter størrelse på drevene kan du også trenge å endre lengden på kjedet.
På nesten alle motorsykler så kan du bytte til 1 tann større eller mindre fram- eller bakdrev, men fortsatt beholde originallengden på kjedet.
Ved endringer på større enn 1 tann så trenger du ofte bytte lengden på kjedet, da er følgende grunnregel bra å benytte seg av:
Bytter du til 2 tann større drev, så trenger du 1 link lengre kjede.
Dog selges alle kjeder i steg på 2 linker, så du kan trenge kappe kjedet.
Det finnes også sjanse for at du kan slippe å kappe, gjennom å justere akselblokkene ved hjulakselen.
En link på kjedet tilsvarer en justering på 8-10mm ved akselblokken.
Trenger du 1 link lengre kjede og har mulighet til å justere 8-10mm ved akselblokken, da kan du kjøpe et kjede som er 2 linker lengre og slippe å kappe kjedet.
Med hjelp av vår Drev Guide så kan du enkelt se som standarddrevet og kjedelengde som sitter originalt på akkurat din motorsykkel. Vil du ha originaldrev så velger du tilsvarende drev og kjede i listen nedenfor.
Drevene:
Alle Snell drev er laserskjærte i motsetning til noen andre drev som er laget gjennom stansing. Ved produksjon brukes avansert teknologi for å karve ut drevene og for å få et perfekt snitt som kommer til å øke drevets holdbarhet. Om du vedlikeholder kjedet bra så kan man forvente seg en levealder på +3000mil, avhengig av underlag. Alle Snell drev har en svart eloxert "Electroplated" overflate som gir en fin finish og dessuten øker drevets holdbarhet.
Kjedet:
RK har levert MC-kjeder til alle de store japansk motorsykkelprodusentene i over 40 år og forsyner både MotoGP og MXGP team med førsteklasses kjeder!
RKs XSO-kjede er et av de beste X-ring kjedene på markedet! De X-formede tetningene holder både smøremiddelet inne og stenger ute smuss, støv og annet som kan skade linkene. Dette gir mindre friksjon og resulterer i et kjede med flott levealder (opp til 30% lengre enn et O-ring kjede og opp til 80% lengre enn et standardkjede) og som også gjør at hjulet ruller lettere!
Leveres med kjedelås.
På denne måten velger du rett drev og kjede om du vil Så her velger du rett drev og kjede om du vil skifte:
Å bytte størrelse på framdrevet eller bakdrevet er en veldig enkelt og populær måte å endre karakteren på motorsykkelen din.
1: For å få bedre akselerasjon – Bytt til et mindre framdrev, og/eller et større bakdrev.
2: For å få høyere topphastighet – Bytt til et større framdrev, og/eller et mindre bakdrev.
Du merker ca samme forskjell ved å bytte 1 tann framme som gjennom å bytte 3 tenner bak. På de fleste motorsykler merker man stor forskjell av å bytte 1 tann framme, og det er anbefalt å prøve seg fram i små skritt.
For å beholde rett vinkel på kjedet bør du dele forandringene mellom framdrevet og bakdrevet. Bytt heller 1 tann framme + 3 tann bak i stedet for 6 tenner bak.
Når du bytter størrelse på drevene kan du også trenge å endre lengden på kjedet.
På nesten alle motorsykler så kan du bytte til 1 tann større eller mindre fram- eller bakdrev, men fortsatt beholde originallengden på kjedet.
Ved endringer på større enn 1 tann så trenger du ofte bytte lengden på kjedet, da er følgende grunnregel bra å benytte seg av:
Bytter du til 2 tann større drev, så trenger du 1 link lengre kjede.
Dog selges alle kjeder i steg på 2 linker, så du kan trenge kappe kjedet.
Det finnes også sjanse for at du kan slippe å kappe, gjennom å justere akselblokkene ved hjulakselen.
En link på kjedet tilsvarer en justering på 8-10mm ved akselblokken.
Trenger du 1 link lengre kjede og har mulighet til å justere 8-10mm ved akselblokken, da kan du kjøpe et kjede som er 2 linker lengre og slippe å kappe kjedet.