Produktet har blitt lagt i handlevognen

Mine motorsykler

Steng

Laste inn et nytt kjøretøy

Steng

Antall produkter som matcher ditt filter:
/

Filter

Varemerke

Kategori

Vis bare

  • Nedsatte varer

Sortere

Sorter etter

XLmoto kundeservice

Kundeservice

 

Du kan nå vår kundeservice via:


Telefon: 23 96 02 34
E-post: info@xlmoto.no 
Facebook: http://www.facebook.com/xlmoto

Vi skal svare på alle våre kunder sine spørsmål innen 48 timer

Her følger noen vanlige spørsmål vi ofte får til vår kundeservice:

 

1. Hvor raskt leveres min bestilling?

 Vi leverer daglig varer over hele Norge, Skandinavia og Europa. Vi gjør alltid vårt ytterste for at du skal få dine produkter så raskt som mulig!


Lagerførte varer i vårt interne lager sendes ut fra vårt lager dagen etter bestilling kl. 06:30. Vi henter også varer fra eksterne lager og det vil da gå 1-2 ekstra dager for oss å sende ut din bestilling fra oss. Vårt mål er å levere til hele Norge innen 2-6 virkedager. Leveransetiden beror også på hvor i vårt langstrakte land du bor. Ved forsinkelser på utsending av din bestilling vil vi kontakte deg med informasjon om når vi kan sende din bestilling.

Melding om eventuelle avvikelser på normal leveransetid eller informasjon på vår nettside får du i samband med ordrebekreftelsen, og du har da selvsagt rett til å avstå, alternativt endre din bestilling.

 

2. Hvorfor blir jeg ikke godkjent for å betale med faktura eller delbetaling?

All fakturering til privatpersoner skjer gjennom et samarbeid med Klarna. Vi på XLmoto kan ikke påvirke din kredittbedømmingen. Har du fakturarelaterte spørsmål så kan du ringe Klarna på telefon 21 01 89 91, hverdager 08.00 til 17.00. Du kan også sende en epost til info@klarna.no

Du kan alltid velge en annen betalingsmetode – F.eks. Paypal, kredittkort eller postoppkrav.

 

3. Hva innebærer laveste prisgaranti?

Det er enkelt. Finner du eksakt samme produkt som er billigere og ER i lager hos en annen norsk nettbutikk i Norge eller vanlig butikk i Norgee som oppgir priser inkl.moms og toll avgifter, vil du få den varen til samme pris som de viser. Vår prisgaranti gjelder i 14 dager etter bekreftet kjøp. Prisgarantien gjelder for hele vårt sortiment mot alle norske forhandlere - enten produktene selges på internett eller i butikk. Ønsker du å hevde prisgaranti så skal du sende oss en mail som innholder ditt ordrenummer og link til varen på den butikk som selger samme vare.

Prisgarantien er ikke gyldig for prdoukter som selges på kampanje hos oss. 

 

4. Hvor vil min pakke bli levert?

Bestillinger leveres som pakkepost. Det innebærer at pakken sendes til din nærmeste Posten/Bring Norge butikk hvor du henter pakken.

Når godset har ankommet til ditt postkontor vil det bli sendt en SMS-melding til deg. Det er derfor meget viktig at du oppgir et korrekt mobil nummer på din bestilling. Du kan deretter hente ut din bestillingen på oppgitte hentestedet.

 

5. Hva koster frakten?

Handler du for minst 1500kr byr vi på fraktavgiften! Handler du for mindre enn 1500kr blir det en frakt på 99 kr.

 

6. Hvordan betaler jeg?

Vi har flere smidige betalingsalternativ slik at det skal være enkelt for deg å handle hos oss. Med et samarbeide tilsammen med Klarna kan vi tilby deg muligheten til å dele opp din betaling.

Her finner du vilkårene til Klarna:  Klarna Konto

Har du flere spørsmål eller funderinger er du velkommen til å ringe Klarna på 21 01 89 91 Man-Fre: mellom 08.00 - 17.00,

 

Faktura

Som kunde kan du også velge å betale mot faktura, noe XLmoto gjør i samarbeide med Klarna som da har ansvaret for kredittbedømmingen, avisering og betalingsmottak. Ved neste betaling med faktura må personnummer oppgis i ruten Dine opplysningerª og overstiger totalsummen 6 000 kr må også bestillerens årsinntekt oppgis.

Betalingsvilkårene er på 14 dager. Ved for sen innbetaling utgår et purregebyr med det beløp som er tillatt iht. loven, per 15. feb. 2016, 65 kr, samt forsinkelsesrente med 22%. Sedvanlig kredittopplysning skjer uten kopi til kunden, og dine varer kan bare leveres til folkeregistret adresse.

Her finner du vilkårene til Klarna: Klarna Faktura

 

Postoppkrav - Betal i butikk når du henter din pakke.
Betal dine produkter samtidig som du henter ut din pakke på postkontoret. Et postoppkravsgebyr på 50kr. tilkommer

 

Kortbetaling - Smidig, enkelt og sikkert
Betal sikkert med kredittkort! All informasjon sendes kryptert via SSL slik at ingen utenforstående kan lese kortopplysningene. Vi aksepterer Visa og MasterCard. Ingen ekstra gebyrer tilkommer ved kredittkortkjøp.

Kortbetalingen håndteres av var partner PayEx som er en ledende aktør innen dette området.

 

7. Har XLmoto alle varer på lager?

Vi har et av Skandinavias største lager av reservedeler og tilbehør til MC. I vårt sortiment inngår også produkter som lagerføres av våre leverandører samt produkter som er bestillingsvarer og ligger på eksterne lager rundt i Europa. Du er naturligvis velkommen til å kontakte oss hvis du vil ha en nærmere beskjed om leveransetid. 

 

8. Hvordan vet jeg at min bestilling har kommet fram til XLmoto??

Når du har gjennomført din bestilling vil du få du en ordrebekreftelse sendt til den e-postadressen som du oppgav ved bestillingstilfellet. Du får også en e-postmelding når din leveranse sendes. I meldingen finner du ditt sporingsnummer (kolli-nummer), samt en lenke som gir deg muligheten til å se hvor din forsendelse befinner seg.

 

9. Hvor er min bestilling? Hvor kan jeg spore mitt gods?

Vi sender alle våre forsendelser til Norge med BRING. Bring er Posten Norge og utleverings butikken vil sende deg en SMS og en e-postmelding til den e-postadressen du oppga ved bestillingstilfellet. I meldingen finnes ditt sendingsnummer (kollinummer), samt en lenke som gjør det mulig for deg å se hvor din pakke befinner seg.

Hvis du ikke har fått en e-postmelding anbefaler vi at du kontrollerer ditt spam filter for å se om vår E-post melding har havnet i den. Om du har oppgitt feil E-postadresse ved bestillingstilfellet eller helt enkelt ikke har fått noen e-postmelding, kan du alltid kontakte oss så finner vi fram ditt kolli-nummer.

 

10. Jeg har ikke fått noen meldeseddel om utlevering av mitt gods!?

Når du handler hos XLmoto får du melding om utlevering av din bestilling med en SMS til mobiltelefonen i stedet for hentelapp. Dette gjør at du kan hente pakke en dag tidligere enn med den tradisjonelle hentelappen! 
 
Slik fungerer SMS-melding! 
- Skriv in ditt mobiltelefonnummer ved bestillingstilfellet når du skriver inn dine personopplysninger. 
- En SMS sendes til deg samme dag godset ankommer utleveringsstedet, Se punkt 1. for leveransetider. 
- Om dine pakker ikke er hentet etter tre dager får du en påminnelse via SMS.
- Om pakken fortsatt ikke er hentet ut etter totalt 14 dager så vil din pakke bli returnert til oss. Glem ikke at du må legitimere deg når du skal hente din forsendelse.

 

11. Jeg vil bytte eller levere tilbake en vare - hvordan gjør jeg?

Vi har gjort det enkelt å bytte eller returnere en vare. Med i din pakke finnes det en ferdig frankert retursedel som du skal klistre på returforsendelsen. Returseddelen gjelder som betaling når du leverer inn returen på Posten.

NB! Fyll alltid i og legg med returskjemaet når du returnerer en vare til oss. 

Vil du bytte eller returnere varer som leveres på palle får du selv bekoste returfrakten. Returseddelen kan ikke brukes på leveranser med palle. 

Du får bytte eller returnere alle varer innen 60 dager fra innkjøps dato så lenge produktene er ubrukte og har sin originale emballasje fra fabrikk. Vi kan dessverre ikke ta imot retur på elektriske artikler som CDI-bokser og tenningssystem. Vi kan heller ikke ta imot returer av spesialbestilte varer som spesial bestilte dekaler og trykk på trøyer. 

Vi bekoster tur/returkostnaden ved bytte av størrelser på klær og beskyttelser. Gjelder kun et(1) bytte.

 

 

Bytte av øvrige produkter(hardparts-reservedeler):

Vil du bytte reservedeler eller såkalte hardparts så koster det 99 kroner for returfrakten. Kostnaden reguleres i etterhånd ved at vi sender den nye varen i postoppkrav og kunden betaler kun 99kr. når varen hentes ut.

 

Jeg vil levere/returnere en vare
Du betaler bare 99 kroner for returfrakten. Kostnaden reguleres i etterhand på refusjonen av kjøpet.

Hvis du ikke har returfraktseddelen eller at den er eldre enn 60 dager, MÅ du ta kontakt med XLmoto kundeservice slik at vi kan sende deg en ny returfraktseddel.

 

Penger tilbake?

Oppgi ditt bankkontonummer. Om du har handlet på faktura skal denne betales i sin helhet til Klarna uansett om dine varer er sendt i retur. Vi juster din Klarna betalning i efterhånd. Vi tar ikke ansvar for eventuelle purregebyr ved forsinket betaling til Klarna. Regningen er kunden sitt ansvar å betale i tide!

Returer som er betalt med postoppkrav vil refundring skje til den konto som du oppgir på returskjemaet. Betaling med kort og Paypal refunderes via Payex og Paypal. Kjøp med faktura via Klarna refunderes via Klarna.

Oppgi tydelig og nøyaktig ditt navn, ordrenummer, adresse og telefonnummer og et komplett kontonummer når du sender en vare i retur til oss uten returskjema. 

 

 12. Kan jeg avbestille?

Ønsker du å avbestille din bestilling vil vi at du ringer vår kundetjeneste på 23 96 02 34. Vi kan ikke alltid stoppe en bestilling da den ofte direkte er klar for pakking og er kommet for langt i utsendelse prosessen.

Som kunde har du rett til å angre ditt kjøp innen 14 dager etter at du har tatt imot varen og uten noen spesiell grunn. Dette forutsagt at varene er ubrukte og emballasjen er hel og i uforandret tilstand. Dvs. Ubrukt  og ikke ødelagt eller skadet. Du får ikke bruke produktet ute, men kan naturligvis forsiktig prøve hjemme.

Legg alltid med returskjema og et komplett banknummer for refusjon når du sender en produkt til XLmoto. Du får selv stå for returkostnaden som justeres på refusjonen.

 

 13. Mitt produkt var skadet når jeg mottok det - hvordan gjør jeg?

Når du tar imot din bestilling er det viktig at du umiddelbart undersøker pakken. Skulle emballasjen være skadet så melder du omgående dette direkte til utleveringsstedet alternativt lastebilsjåføren. Ta alltid vare på den skadebekreftelse som du får.

XLmoto ser over hver forsendelse før den sendes til deg. Skulle produktet i alle fall være skadet eller feilekspedert når du mottar den, så vil vi rette til feilen uten kostnad for deg

NB! Det er viktig at du gjør en korrekt feilmelding.

Ett produkt som vi har konstatert er feilekspedert alternativt skadet vil vi bytte ut.

 

14. Jeg fikk feil produkt, hvordan gjør jeg?

XLmoto ser over hver forsendelse før den sendes til deg. Skulle produktet i alle fall være skadet eller feilekspedert når du mottar det så vil vi kostnadsfritt rette til feilen.

Hvis du har fått det produkt du bestilte, men det ikke passer, har du rett til innen 60 dager sende den i retur* (gjelder ikke alle varer, se punkt 6. angrerett i kjøpevilkårene). Kontakt oss gjerne på telefon 23 96 02 34 eller info@XLmoto.no slik at vi kan diskutere hvordan vi enklest ser til at du får et produkt som passer.



Kontroller alltid
Innen du monterer reservedeler at varen passer som beskrevet. Vi tar ikke ansvar for følgeskader ved montering av feilaktige eller feil leverte varer. Eventuell erstatning for feilaktige eller feil leverte varer er begrenset til varens innkjøpspris hos vår leverandør.

 

15. Hva hender om min pakke skades eller forsvinner under transporten?

24MX står for transportrisikoen, dvs. risikoen for at produktet skades eller forsvinner under transporten fra vårt lager til deg. Du står for risikoen ved en eventuell retur til oss.

 

16. Hva hender hvis jeg ikke henter ut en pakke jeg har bestilt?

Hvis du ikke ønsker en pakke du har bestilt, skal den omgående sendes i retur.

 

17. Hva hender hvis mine varer blir forsinket?

Hvis det oppstår en forsinkelse av en leveranse så skal vi melde om dette gjennom en e-postmelding. Som kunde har du alltid muligheten til å heve kjøpet ved leveranseforsinkelser. Vi vil gjøre alt i vår makt for å fullføre din bestilling.

Det kan finnes tilfeller som gjør det umulig for oss å fullføre din bestilling; F.eks. hvis vår leverandør ikke kan fullføre sin forpliktelse til oss. Vi forbeholder oss retten til å fraskrive oss fra all erstatning til kunde gjellende leveranseforsinkelser.

 

18. Jeg har spørsmål om en faktura eller om min delbetalingsfaktura.

All fakturering til privatpersoner skjer gjennom et samarbeid med Klarna. Har du fakturarelaterte spørsmål er du velkommen til å ringe Klarna på telefon 21 01 89 91 hverdager 08.00 - 17.00. Du kan også sende e-post til info@klarna.no

 

 

 

ORDreSTATUS

Med hjelp av ditt ordrenummer kan du spore din bestilling her.