0
0
0
Handlekurv
0
0
Produktene blir filtrert for å passe
Legg til kjøretøy
Meny

VILKÅR & BETINGELSER

1. Om Vilkår & Betingelser

1.1
Disse vilkårene og betingelsene (‘Vilkår og betingelser’) gjelder for alle kjøp gjort av deg som forbruker fra www.xlmoto.no og relaterte nettsteder (‘nettstedet’). Du godtar vilkårene og betingelsene når du foretar et kjøp på nettstedet.

1.2
Avtalen er inngått med Pierce AB
Elektravägen 22, 126 30 Hägersten, Sverige

Foretaksregister: Bolagsverket / Svenske
selskapsregistreringskontor
Foretaksnummer: 556763-1592
MVA-registreringsnummer: 996 669 467

1.3
Du kan kontakte vår kundeservice per e-post: info@xlmoto.no.

2. Bestillinger

Vi selger kun til kunder som opptrer i som privatpersoner (forbrukere). For å foreta et kjøp må du ha rett til å inngå en kontrakt i henhold til gjeldende lov. Dette betyr at du må være minst 16 år for å kjøpe med direkte betaling eller minst 18 år for å kjøpe på kreditt.

3. Bestilling og leveringsbekreftelse

3.1
Når du har fullført kjøpet, vil du motta en automatisk e-post, Takk for bestillingen, som bekrefter at vi har mottatt bestillingen din. Denne automatiske bekreftelsen innebærer ikke at en bindende kontrakt er inngått.

3.2
En bindende kontrakt inngås først når bestillingen er pakket og vi sender en endelig leveringsbekreftelse på kjøpet til e-postadressen du oppga da du la inn bestillingen (Bestillingen din er pakket).

3.3
Før du mottar den endelige leveringsbekreftelsen, kan bestillingen din bli nektet helt eller delvis grunnet lageravvik, i samsvar med våre Fair Practice Policy, hvis du har oppgitt feil informasjon til oss i kassen eller hvis vi mistenker forsøk på svindel, vil vi i slike tilfeller varsle deg så snart vi kan.

4. Priser og informasjon

4.1
Ved bestilling gjelder prisene som er oppført på nettsiden på bestillingstidspunktet. Alle priser inkluderer gjeldende merverdiavgift, men inkluderer ikke eventuelle betalings- og fraktkostnader, som er oppgitt separat.

4.2
Vi legger stor vekt på å oppgi korrekte priser, men dersom vi likevel tilfeldigvis oppgir feil pris på et produkt eller hvis informasjonen om et produkt som er oppført på nettsiden er feil, vil vi kontakte deg så snart som mulig med riktig pris. Før leveringsbekreftelse er sendt, er det ikke inngått noen bindende kontrakt og vi står fritt til å korrigere våre priser.

4.3
Dersom prisen eller informasjonen for et produkt som er oppført på Nettsiden er feil og du innså eller burde ha innsett dette, vil ikke prisen eller informasjonen gjelde for kjøpet selv om du har mottatt en leveringsbekreftelse. I slike tilfeller vil vi kontakte deg så snart som mulig.

4.4
Bilder på nettstedet som viser produktet er kun for illustrasjon, og det faktiske produktet kan avvike noe på grunn av forskjellige produksjonspartier, forskjellige kjøretøy-modeller osv. Vi kan heller ikke garantere at alle bildene på nettstedet vil gjenspeile det nøyaktige utseendet, for eksempel på grunn av fargegjengivelse av datamaskinen/telefonskjermen.

5. Betaling

5.1
Vi tilbyr ulike betalingsmetoder, og du kan velge hvilken betalingsmetode du vil benytte. De mulige betalingsalternativene du kan velge mellom vises alltid i kassen på nettsiden og når du legger inn bestillingen. Avhengig av hvilket alternativ du velger, om det er tilleggskostnader, vil dette vises i kassen.

5.2
Du finner full informasjon om alle betalingsalternativer og mulige tilleggskostnader her

5.3
Når du foretar et kjøp fra oss, vil du inngå en egen betalingsavtale med vår leverandør av betalingstjenester.

6. Frakt og levering

Leveringsmuligheter

6.1
Vi tilbyr ulike leveringsalternativer avhengig av destinasjon og kjøpte produkter. Leveringsalternativene vi tilbyr vises alltid i kassen på nettsiden. Vi tilbyr hjemlevering avhengig av hvor du bor.

6.2
For å gjøre leveransen lettere for deg som kunde og for å minimere miljøbelastningen, prøver vi alltid å levere produktene dine i én enkelt leveranse.

6.3
Dersom din bestilling inneholder flere produkter, og ett eller flere av produktene ikke er på lager hos oss eller har lengre leveringstid, kan vi sende produktene i flere leveranser til deg uten ekstra kostnad.

6.4
Disse kjøpsvilkårene gjelder for levering i Norge. Vær oppmerksom på at vi leverer kun til fastlands-Norge, ikke til Svalbard og Jan Mayen.

6.5
Du kan finne alle detaljer om våre leveringsalternativer her

Fraktkostnad

6.6
Avhengig av produktene du kjøper og totalbeløpet for bestillingen din, kan fraktkostnader påløpe. Fraktkostnaden vises alltid i kassen før du gjennomfører kjøpet.

6.7
Hvis du kjøper store gjenstander som lasteramper eller telt, påløper en Stort og Tungt -fraktkostnad for disse produktene. Stort og Tungt-produkter er alltid merket på nettstedet.

6.8
Du kan finne full informasjon om fraktalternativer og fraktkostnader her

Leveringstid

6.9
Den forventede estimerte leveringsdatoen er tilgjengelig i kassen på nettstedet og i din automatiske bekreftelse og kan variere avhengig av produktene du velger. Vi vil alltid ha som mål å levere bestillingen din innen estimert leveringstid, men vi kan ikke garantere dette.

Pakker ikke hentet ut

6.10
Du er selv ansvarlig for å hente ut din leveranse i henhold til instruksjonene gitt til deg på bestillingstidspunktet.

6.11
Pakker på utleveringssteder som ikke hentes innen den tiden som er angitt på varslingen, returneres til oss. Hvis du har valgt hjemlevering og ikke følger instruksjonene for mottak, for eksempel hvis du ikke er hjemme for å motta leveransen, eller hvis du nekter å ta imot pakken ved levering, vil pakken bli returnert til oss.

6.12
I disse tilfellene har vi rett til å kreve returfrakt tilsvarende våre returfraktkostnader.

7. Rett til kansellering og retur

7.1
Du har rett til å heve kjøpet innen 14 dager fra den dagen du, eller en person på dine vegne, mottar produktet du har kjøpt på nettstedet.

7.2
I tillegg til dette gir vi deg 46 ekstra dagers returrett, d.v.s. totalt 60 dager. Returretten gjelder kun ubrukte produkter i ny tilstand, i originalemballasje og med alle etiketter fortsatt på.

Unntak for enkelte produkter

7.3
For enkelte produkter gjelder ikke angre- eller returretten. Dette gjelder produkter som er produsert etter dine instruksjoner (trykk, eller mål for ditt kjøretøy) eller på annen måte har fått et tydelig personlig preg. Alle produkter under overskriften ‘Personalised’ på nettstedet er ekskludert fra retten til å kansellere og returnere. Eksosanlegg produsert for ditt spesifikke kjøretøy er heller ikke underlagt retten til å kansellere eller returnere. Dette gjelder også produkter som raskt kan forringes eller bli foreldet, som drikkevarer og spiselige produkter. Produkter med brutte forseglinger som ikke kan returneres av helse- eller hygienemessige årsaker og som er brutt av deg som kunde, er også utelukket fra angre- og returretten. Dersom angreretten eller returretten ikke gjelder, vil det opplyses i forbindelse med produktet.

Avskrivning av brukte produkter

7.4
Når du utøver din lovfestede angrerett, har du rett til å åpne emballasjen og undersøke produktet i den grad det er nødvendig for å vurdere dets art, egenskaper og funksjon. Du har rett til å kansellere kjøpet for full refusjon hvis du registrerer returen eller kontakter oss innen 14 dager fra dagen du mottok produktet og returnerer produktet i original stand.

7.5
Dersom du håndterer produktet i større grad enn det som er nødvendig for å fastslå dets karakter, egenskaper og funksjon, har vi rett til å foreta avskrivningsreduksjon. Slikt fradrag gjøres ved å sammenligne verdien av produktet ved retur med den opprinnelige verdien på kjøpstidspunktet. For å få full refusjon anbefaler vi derfor at du returnerer produktet i original stand.

Hvordan angre kjøpet/ bruke returretten

7.6
Hvis du ønsker å kansellere eller heve kjøpet, må du registrere returen eller varsle oss innen 14 dager fra dagen du, eller en person som handler på dine vegne, mottar eller henter bestillingen din.

7.7
Du kan enkelt registrere din retur ved å bruke vår returportal som du finner på vår nettside https://help.xlmoto.com/hc/no/articles/360014911219 og returner produktet som anvist der.

Du kan også bruke dette angrerettskjemaet som du finner her og sende til oss.

7.8
Etter at du har gitt oss beskjed om at du ønsker å returnere kjøpet ditt, må du sende eller returnere produktet innen 14 dager fra den dagen du, eller en person på dine vegne, mottar eller henter bestillingen din. Vi anbefaler at du returnerer produktet i samme emballasje som du mottok det i, da du vil være ansvarlig for eventuelle skader eller tap under returfrakten dersom skaden eller tapet er forårsaket av din uaktsomhet, for eksempel ved innpakningen av produktet.

7.9
Dersom du etter utløpet av angre- eller returretten ønsker å benytte deg av de 46 ekstra dagene med returrett, følger du samme prosedyre som for angreretten. Vær imidlertid oppmerksom på kravene til ny tilstand, originalemballasje og etiketter som angitt i 7.2.

7.10
Vår endelige returadresse er PDC Logistics, Kablowa 1, 70-895 Szczecin-Zalom, Polen.

Returfrakt

7.11
Returer er gratis når du bruker vår returportal. Hvis du foretrekker å returnere varen(e) på egen hånd, refunderes ikke eventuelle kostnader i forbindelse med dette. Du finner mer informasjon på her

Refusjon

7.12
Når du har returnert kjøpet, vil vi, gjennom vår leverandør av betalingstjenester, foreta refusjonen innen 14 dager. Vi vil imidlertid ikke foreta refusjonen før vi har mottatt produktet tilbake eller før du har vist at du har sendt det til oss. Husk at du er ansvarlig for eventuelle skader eller tap under returreisen som er forårsaket av din uaktsomhet.

7.13
Ved retur av en hel bestilling, vil refusjonen inkludere eventuelle fraktkostnader (for frakt til deg) som du betalte ved kjøpstidspunktet. Dette gjelder imidlertid kun kostnaden for standard frakt. Ekstra fraktkostnader som følge av at du velger å betale for ekstratjenester til vår leverandør av leveringstjeneste vil ikke bli refundert.

7.14
Hvis du returnerer deler av en bestilling, vil ikke frakten bli refundert.

7.15
Tilbakebetalingen vil utføres tilbake til samme betalingsmetode som du valgte på kjøpstidspunktet, med mindre vi avtaler noe annet.

8. Garanti og Reklamasjon

8.1
Hvis produktet ditt er defekt, har du rett til å reklamere på dette i henhold til den obligatoriske forbrukerbeskyttelseslovgivningen. Du har rett til å klage på eventuelle originale feil ved produktet som oppstår innen to år, fem år for varer ment å vare lenger, etter levering av produktet (ansvarsperioden). Du må alltid reklamere innen rimelig tid etter at du burde ha oppdaget mangelen. Din rett til å klage opphører etter at ansvarsperioden på to-år, fem år for varer ment å vare lenger, er utløpt.

8.2
Hvis du ønsker å reklamere på et produkt, vennligst kontakt vår kundeservice per e-post: info@xlmoto.no.

8.3
Når det reklamerte produktet har blitt evaluert og vi har fastslått at kravet er gyldig, vil vi refundere deg i henhold til gjeldende lov. Det betyr at feilen vil bli rettet, eller vi erstatter det defekte produktet med et nytt. Hvis ingen av disse alternativene er mulig, vil du i stedet ha rett til å kreve prisavslag tilsvarende mangelen eller heve kjøpet i henhold til gjeldende lov.

8.4
Vær oppmerksom på at vi har rett til å avslå en reklamasjon dersom det viser seg at produktet ikke er defekt i henhold til gjeldende lov.

8.5
I tilfelle vi trenger produktet i retur, er den endelige returadressen vår: PDC Logistics, Kablowa 1, 70-895 Szczecin-Zalom, Polen.

8.6
Hvis du har sendt tilbake et defekt produkt uten å kontakte oss først, vil dette bli håndtert som en standard retur og vil være underlagt vår standard returprosedyre. Ta derfor kontakt med oss i henhold til punkt 8.2.

9. Tilbud

9.1
Vi kan fra tid til annen tilby kampanjer, rabattkoder, gaver og andre tilbud (samlet referert til som ‘Tilbud’ nedenfor). Slike tilbud er kun gyldige for tidsperioden og underlagt vilkårene og betingelsene som er angitt i forbindelse med tilbudet. Kampanjeperioden kan ikke forlenges, og i tilfelle lageret blir utsolgt i løpet av kampanjeperioden, vil vi ikke tilby lignende erstatningsprodukter i stedet for kampanjeproduktene. Tilbud kan ikke kombineres med andre rabatter eller tilbud - med mindre det er uttrykkelig angitt ved kjøpet.

9.2
I mange tilfeller kan du aktivt bli bedt om å taste inn en hvilken som helst kode eller på annen måte aktivere det aktuelle tilbudet selv før du fullfører kjøpet for å benytte deg av tilbudet.

9.3
Hvis du delvis avbestiller eller returnerer bestilte produkter, kan det hende bestillingen ikke lenger er kvalifisert for tilbudet. Dette kan føre til at du må returnere eller betale for en gave eller ikke lenger kan motta en bestemt rabatt. Hvis du på grunn av en fullført retur ikke lenger kvalifiserer for den aktuelle gaven og ikke returnerer gaven, vil vi trekke verdien fra gaven før du refunderer. Alternativt, hvis du ikke kvalifiserer for en bestemt rabatt, vil den bli trukket fra refusjonen.

9.4 Gavekampanjen Julenissens Golden Ticket - vilkår og betingelser:

1. Kvalifisering: Alle nettkjøpere i nettbutikkene 24MX, XLMOTO og Sledstore i kvalifiserte land (unntatt *.eu og *.com) er kvalifisert til å motta en Golden Ticket i kampanjeperioden (1. desember - 24. desember 2023), i henhold til disse vilkårene og betingelsene. Kvalifiserte land er: Finland, Sverige, Norge, Storbritannia, Sveits, Østerrike, Tyskland, Nederland, Spania og Frankrike.

2. Deltakelse: Alle bestillinger som sendes fra lageret vårt mellom 1. desember og 24. desember 2023 til kvalifiserte land, vil automatisk delta i kampanjen så lenge de Golden Ticket er tilgjengelige - du trenger ikke å gjøre noe aktivt for å delta, og det er ikke noe minimumsbeløp for kjøp for å delta.

3. Utvalg av mottakere av Golden Ticket: Det er 4 Golden Ticket-mottakere i hver av 24MX- og XLMOTO-butikkene og 2 Golden Ticket-mottakere i Sledstore, dvs. 10 totalt. Hver Golden Ticket kan brukes som kreditt på én enkelt bestilling av varer som er på lager til oppgitte priser i den aktuelle butikken den gjelder for, til en verdi av opptil 2 000 euro (inkludert mva.) (eller tilsvarende i lokal valuta på bestillings-/kjøpsdatoen). Hver Golden Ticket vil bli tilfeldig plassert i en separat forsendelse som sendes til en kjøper på henholdsvis 24MX, XLMOTO og Sledstore i løpet av kampanjeperioden. Dato(er) for plassering og vinnende pakke(r) velges tilfeldig av arrangøren. Plasseringsdatoene vil bli valgt 1. desember, 4. desember, 8. desember og 15. desember. Pakken(e) velges ut på de aktuelle datoene.

4. Krav til alder: Deltakere må være 18 år eller eldre for å være kvalifisert for kampanjen og kan bli bedt om å oppgi aldersbekreftelse.

5. Kjøpsperiode: Kjøp må gjøres mellom 1. desember og 24. desember 2023 for å være kvalifisert for deltakelse.

6. Krav til bestillingsverdi: Det kreves ingen minimumsverdi på bestillingen for å delta.

7. Varsel til vinneren: Golden Ticket (den gylne billetten som vil ligge i de tilfeldige eskene) vil inneholde instruksjoner til vinneren om å kontakte kundeservice. Kundeservice vil verifisere at vinneren er minst 18 år gammel.

8. Deltakerbegrensning: Deltakere kan delta flere ganger, og hver bestilling som sendes mellom 1. desember og 24. desember 2023 regnes som en separat deltakelse.

9. Overholdelse av lover og regler: Kampanjen drives av Pierce AB (svensk reg.nr. 556763-1592) og er underlagt svensk lov. Hvis lokale lover og forskrifter forbyr deltakelse, kan det hende at det av juridiske årsaker ikke er mulig å tildele eller gjøre krav på Golden Ticket. Følgende jurisdiksjoner er uttrykkelig ekskludert fra deltakelse: Belgia, Bosnia-Hercegovina og Srpska, Danmark, Hellas, Irland, Italia, Kosovo, Kroatia, Latvia, Litauen, Luxembourg, Makedonia, Polen, Portugal, Romania, Serbia, Tsjekkia, Ungarn og Serbia. Det er ikke tillatt å delta fra land utenfor EU, EØS og Storbritannia eller via *.eu- eller *.com-nettbutikkadresser. Kampanjeoperatørens avgjørelser er endelige og kan ikke bestrides. Den enkeltes sjanse til å motta en Golden Ticket avhenger av det totale antallet pakker som sendes til kvalifiserte jurisdiksjoner. Den fysiske Golden Ticket har ingen kontantverdi og kan bare brukes som kreditt på en bestilling av varer som er på lager til listepriser i henhold til vilkårene (hvis prisene er oppgitt i andre valutaer enn EUR, vil Golden Ticket kredittverdi bli omregnet på bestillings-/kjøpsdatoen). Vi forbeholder oss retten til å bytte ut gaver eller trekke tilbake gaver som ikke er benyttet før utløpsdatoen 31. januar 2024. Golden Ticket kan ikke selges, pantsettes, overføres eller brukes av andre enn innehaveren. Ansatte eller nære slektninger av ansatte i Pierce AB eller tilknyttede selskaper kan ikke delta.

10. Skatter og avgifter: Vinneren er fullt ut ansvarlig for eventuelle skattemessige konsekvenser av å motta eller bruke Golden Ticket.

11. Å gjøre krav på Golden Ticket og samtykke til publisitet: Hvis du mottar en Golden Ticket, må du kontakte vår kundeservice (via e-post) for å få instruksjoner om hvordan du bruker den. Golden Ticket må innløses med en gang, og senest 31. januar 2024. Vi vil gjerne publisere navnet ditt, datoen du fant billetten og bildet ditt med Golden Ticket på Instagram. Send oss opplysningene dine slik at vi kan gjøre deg berømt.

Bruk av navnet ditt og andre personopplysninger vil skje til markedsføringsformål etter samtykke, som du når som helst kan trekke tilbake. Vi må behandle personopplysningene dine for å oppfylle våre juridiske forpliktelser, for aldersbekreftelse og for å legge inn bestillingen din med Golden Ticket. Vår databehandling vil ellers være underlagt den relevante nettbutikkens personvernerklæring som gjelder for ditt kjøp (se «Policy for Personvern» nederst på hver butikkside).

12. Kunngjøring av vinnere: Vinnerne av Golden Ticket vil bli kunngjort på den offisielle Instagram-siden når vinneren kontakter oss, i samsvar med den enkeltes samtykke til publisering. Hvis kampanjen avsluttes før 24. desember 2023, fordi alle Gullbillettene er distribuert til mottakerne før denne datoen, vil dette også bli kunngjort der.

10. Fair Practice Policy

10.1
For å handle hos oss kreves dette:

  • du forsøker ikke å svindle eller på annen måte handle med hensikt å bryte gjeldende lover;
  • du prøver ikke å villede oss med hensyn til din identitet eller falskt representere deg selv som forbruker for å handle hos oss;
  • du ikke utøver unødig press eller skremmer våre ansatte når du har å gjøre med vårt kundeserviceteam;
  • du har en intensjon om å beholde produktene du bestiller. Dette hindrer deg ikke i å ombestemme deg senere. Du har alltid rett til din lovfestede rett til å kansellere og rett til å returnere i henhold til våre vilkår og betingelser for kjøp.

10.2
Atferd som anses å være i strid med disse retningslinjene for rettferdig praksis inkluderer, men er ikke begrenset til:

  • svindelforsøk i forbindelse med returer, som erstatning/forfalskning av etiketter og prislapper og falske påstander om tapte produkter,
  • feilaktig hevde å være en forbruker for å handle hos oss, men deretter for eksempel markedsføre eller videreselge produktene gjennom en bedrift,
  • kjøpe produkter for å fotografere dem i forbindelse med en bedrift og deretter feilaktig returnere produktene, med henvisning til en angrerett eller returrett som kun gjelder for forbrukere,
  • forsøke å urimelig påvirke eller true våre ansatte til å oppnå en utvidet returrett sammenlignet med våre salgsvilkår eller ufravikelig lov; og
  • svært unormal kjøps- og returadferd som viser at kunden ikke tidligere hadde til hensikt å beholde produktene som er bestilt.

10.3
Vår vurdering av om du bryter vår Fair Practice Policy er basert på en rekke ulike faktorer som systematisk avvikende atferd, bestillingssammensetning, bestillingsfrekvens, returfrekvens og forsøk på omgåelse med falsk identitet.

10.4
Hvis bestillingen din blir avvist, vil du bli informert via en e-post sendt til e-postadressen du oppga da du la inn bestillingen. Når vi har varslet deg om at vi har nektet bestillingen din, vil avgjørelsen gjelde for deg uavhengig av din profil eller e-postadresse. Det er ikke tillatt å forsøke å omgå denne avgjørelsen på noen måte, for eksempel ved å handle under andres navn, da slik villedende i seg selv er et brudd på retningslinjene for rettferdig praksis.

10.5
Våre Fair Practice Policy forhindrer deg ikke i å utøve din lovfestede rett til å kansellere eller rett til å returnere når du har foretatt et bindende kjøp fra oss. Imidlertid kan våre Fair Practice Policy, i spesifikke tilfeller, hindre deg i å inngå en ny kontrakt med oss.

11. Våre forpliktelser

11.1
Hvis det er en feil ved produktet ditt eller hvis leveringen er forsinket, vil vi være ansvarlige for eventuelle skader du lider som følge av mangelen eller forsinkelsen, i samsvar med obligatorisk forbrukerbeskyttelseslovgivning. Vi vil imidlertid bare være erstatningsansvarlige i den grad du har tatt rimelige skritt for å begrense tapet ditt. Vi er derfor ikke ansvarlige for skader som du kunne ha unngått ved å iverksette rimelige tiltak.

11.2
Vi er ikke ansvarlige for skade forårsaket av uforutsette omstendigheter utenfor vår kontroll, som for eksempel krig, streik, pandemier eller naturkatastrofer, som vi ikke med rimelighet kunne ha forutsett (Force Majeure). Hvis vi er forhindret i å oppfylle våre forpliktelser i henhold til kontrakten eller disse kjøpsvilkårene på grunn av Force Majeure, har du rett til å trekke deg fra kontrakten i henhold til ufravikelig forbrukerlov.

12. Om disse vilkårene og betingelsene

12.1
Vi kan endre disse vilkårene og betingelsene, men vilkårene du godtok ved kjøpet, vil alltid gjelde for det kjøpet. Eventuelle endringer vil gjenspeiles i den siste publiserte versjonen av kjøpsvilkårene på nettstedet. Endringer trer i kraft fra det tidspunktet du har akseptert vilkårene og betingelsene, det vil si når du foretar et nytt kjøp på nettstedet.

12.2
Det er viktig for oss å respektere dine rettigheter som forbruker. Siden vi er et selskap basert i Sverige, skal disse kjøpsvilkårene tolkes og brukes i samsvar med svensk lov. Hvis en bestemmelse i disse kjøpsvilkårene anses å være ugyldige eller ikke håndhevbare av en domstol, myndighet eller alternativt tvisteløsningsorgan med kompetent jurisdiksjon, vil de resterende delene av denne bestemmelsen og alle andre bestemmelser i disse vilkårene og betingelsene forbli gyldige og håndhevbare i full, underlagt gjeldende lov. Du har alltid rett til de obligatoriske forbrukerrettighetene i landet der du vanligvis er bosatt. Ingenting i disse vilkårene og betingelsene skal tolkes som å begrense slike rettigheter.

13. Spørsmål, klager og tvister

13.1
Du er velkommen til å kontakte oss dersom du har spørsmål eller klager for bestillingen din. Du kan enkelt nå oss ved å bruke kontaktinformasjonen som er angitt i begynnelsen av disse vilkårene.

13.2
Ved tvist med privatpersoner vil vi rette oss etter vedtak fra alternative tvisteløsningsorganer. I Norge kan du kontakte Forbrukerrådet som du finner her: www.forbrukerradet.no.

13.3
Som privatperson kan du også klage via EUs nettbaserte tvisteløsningsplattform, som du finner her

13.4
Til tross for ovenstående kan eventuelle tvister også avgjøres for en hvilken som helst kompetent domstol i landet der du som kunde er hjemmehørende.

Kjøpsvilkårene ble sist oppdatert av Pierce 29/12/2023.